Barbra Streisand magángyűjteménye az énekesnő minden egyes hangfelvételének eredeti példányát tartalmazza, melyek az elmúlt 5 évtizedben készültek.
Az énekesnő most elérkezettnek látja az időt arra, hogy 11 eddig kiadatlan felvételt jelentessen meg, melyek egész karrierjén átívelnek: 1963-tól napjainkig vegyesen tartalmaznak dalokat.
A „ Release Me” címre keresztelt gyűjtemény október 8-án került a boltok polcaira bakeliten és CD-lemezen.
Páratlan karrierje során Barbra Streisand több mint 60 albumot jelentetett meg. Ezeknek az albumoknak a jelentős része tartalmazott volna olyan extra felvételeket, melyek a kiadáskor végül nem kerültek rájuk, és amelyeket az énekesnő egészen eddig a magángyűjteményében őrzött.
Az elmúlt évben Barbra fáradtságot nem kímélve végignézte ezeket a felvételeket, míg végül összeállt a gyűjtemény, amely „ Release Me” címmel a boltok polcaira került.
Az összeállításra felkerült legkülönlegesebb dalok: a „Didn’t We” című nótát Jimmy Webb írta, és 1970-ben rögzítették azzal a céllal, hogy a „The Singer” című albumon helyet kapjon, azonban ezt az albumot sohasem adták ki.
A „Willow Weep For Me” egy olyan kiadatlan felvétel, amit 1967-ben rögzítettek - eredetileg a "Simply Streisand" című albumra - Ray Ellis közreműködésével, akit legfőképp a Billie Holiday-jel közös legendás munkája tett ismertté.
Randy Newman „I Think It’s Going Rain Today” című nótájának egy megnyerő verziójában Barbra énekel és Newman zongorázik – ez az 1971-es „Stoney End” munkálatai során készült.
A „With One More Look At You” című dal az „A Star Is Born” című albumra szánt kiadatlan stúdióváltozat; a nagy sikerű Broadway-album, a „Back To Broadway” című korongra végül nem került fel 2 dal, a „Home” (A Wiz című musicalből) és a „How Are Things In Glocca Morra? / Heather On The Hill” (Szivárványvölgy / Brigadoon titka című alkotásokból).
Az albummal kapcsolatban Streisand a következőket nyilatkozta: „Annak örülök a legjobban, hogy még mindig nagyszerű érzéseim vannak ezekkel a dalokkal kapcsolatban. Elvarázsoltak engem azokban az időkben... és még most is. Ha most meghallgatom őket, úgy gondolok magamra, hogy „Ez a lány nem is volt olyan rossz.”
2 dal kivételével - melynek az eredeti felvételeit nem találták meg – a „Release Me” című albumon megjelenő összes nótát a mesterpéldányról készítették. Az volt a legfontosabb, hogy minden dalnál megőrizzék az egyes részek zenei hangulatát, ahogyan eredetileg rögzítették és keverték őket.
A „Release Me” című album társproducere és Barbra A&R-osa, Jay Landers a következőket nyilatkozta az énekesnő gyűjteményében lévő kiadatlan felvételekről: „Barbra csodálatraméltó zenéje... az ötletei... az együttműködésre való nyitottsága az összes szerencsés dalszerző, szervező, mixer és producer felé, akikkel együtt dolgozott…a kísérletek…az alkalmankénti hibák és a számtalan dicsőség – mind egyetlen nő látomásának megállíthatatlan erejét hivatottak bemutatni.”