Az idősek világnapjára készített a rendőrség figyelemfelhívő videót a telefonos csalásokról a Szomszédok szereplőinek segítségével
Gyakori átverési mód, hogy telefonon érkezik a hívás, az unoka, gyermek bajban van, pénzt kell utalni, hogy megoldódjon a probléma, mindezt úgy téve, hogy maga a családtag telefonál, vagy közeli ismerősnek adja ki magát a személy.
Fontos tanács, hogy ilyen hívás esetén tegyünk fel ellenőrző kérdéseket, mint pl: Hogy hívnak? Mikor születtél? Mikor találkoztunk utoljára?
Ne hagyjuk, hogy sürgessenek, próbáljunk nyugodtak maradni.
Tegyük le a telefont, majd hívjuk fel a hozzátartozót és beszéljünk vele. Már ekkor kiderülhet, hogy átverésről van szó.
Fontos, hogy hivatalos személy nem kér pénzt.
Se rendőr, se mentő, se tűzoltó.
Bűncselekmény esetén, hívjuk a 112-es segélyhívószámot.