Képregényadaptáció erős túlzásokkal. Scott Pilgirm vs The World - Edgar Wright rendezésében. A film története és a rendező gondolatai a kész műről!
A Történet
Itt van nekünk a rokonszenves és foglalkozását tekintve munkanélküli Scott Pilgrim (Michael Cera), a Sex Bob-Omb garázszenekar basszusgitárosa, és pont most találkozott álmai nőjével… szó szerint. Csak egy baj van a megfoghatatlan és titokzatos Ramona Flowersszel (Mary Elizabeth Winstead). Van hét gonosz expasija, akik meg akarják ölni Scottot.
Scott Pilgrimnek soha nem okozott gondot a csajozás, inkább megszabadulni volt nehéz tőlük. Bonyolítja most az életét, hogy visszatért a városba a lány, aki kést mártott a szívébe, és tini barátnőjét is le kellene valahogy ráznia, miközben Ramona lebeg lelki szemei előtt. Hamar kiderül, hogy új szerelmére egy csapat elvetemült expasi vigyáz, akik mindenképpen ki akarják őt iktatni.
Ahogy Scott egyre jobban összemelegszik Ramonával, annál veszedelmesebb exek támadnak, a hírhedt gördeszkástól a vega rocksztáron át egészen a vérfagyasztó egypetéjű ikrekig. Ha tényleg azt akarja, hogy beteljesüljön igaz szerelme, meg kell küzdenie valamennyiükkel, mielőtt beütne a GAME OVER.
A rendező gondolatai a filmről és a túlzásokról
Edgar Wright rendező-producer 2004-ben találkozott Scott Pilgrim világával. „Kezembe nyomták Bryan Lee O’Malley frissen kiadott képregény-könyvét, és azonnal rákattantam, mert az előző munkám is a fantasztikum és a valóság keveréke volt. Imádtam, hogy Bryan a manga és a videojátékok látványvilágát használja arra, hogy bemutassa fiatal hőseinek érzéseit. Kész ajándék volt e könyvek adaptálása, mert amellett, hogy rendkívül szórakoztatóak és szívesen azonosulunk a hősökkel, minden átmenet nélkül repítenek a fantasztikum világába. Elképesztő élményt jelentett, hogy egyetlen filmben elegyíthettük a romantikát, a vígjátékot, az akciót és a fantasztikumot. A Scott Pilgrim a világ ellen univerzumát leginkább úgy lehetne jellemezni, hogy egy normális fiatalember normális közegéről van szó, amelyet azonban benépesítenek hiperaktív fantáziájának szüleményei. Bryan Lee O’Malley úgy mutatja be hősét, hogy ő a fejében pergő mozi főszereplője. Naná, hogy meg akartam csinálni ezt a filmet!”
„Az emberi kapcsolatokat a filmben mindvégig meghatározza a tömegkultúra, de nem csupán a zene és a film, hanem a videojátékok is, amelyek immár több mint harmincéves múltra tekinthetnek vissza. Hőseink élettapasztalatát hihetetlen mértékben alakította, hogy tengernyi időt töltöttek el a Nintendójuk gombjait nyomogatva. A huszonéves karakterek számára a Zelma legendája című játék zenéje ugyanolyan otthonosan hangzik, mint másoknak az óvodai mondókák.”
„Scott Pilgrim világában az apró nézeteltéréseket mortal combat-stílusban simítják el. Hősünk a poklok poklára vettetik, amikor találkozik az álomnővel. A titokzatos Ramona Flowers valóságos boszorkánynak tűnik, amikor hét expasija felbukkan, és sorban halálos párbajra hívják ki a srácot. Scottnak szó szerint harcolnia kell szerelméért, ha életben akar maradni.”
„A film egyre őrültebb eseményei erős túlzások eredményei. Amikor egy kamasz vagy egy huszonéves az előző esti kiruccanásról mesél, rettentően felfúj minden részletet. A filmben az összecsapások úgy néznek ki, mint a valódi bunyók erősen felturbózott változatai. Azt mutatom meg, milyen lenne, ha úgy történt volna, ahogyan a hantázó mesélő előadja.”
„A Scott Pilgrim harci jelenetei úgy működnek, mint a szuperprodukciókban a slágerek. A musicalekben a szereplők hirtelen táncra perdülnek és előadnak egy fülbemászó slágert, nálunk meg szó nélkül egymásnak rontanak. Amikor a musicalben egy érzelem már túl heves ahhoz, hogy szavakkal lehessen kifejezni, a karakter dalban mondja el, a mi filmünkben viszont hirtelen jól szájba rúgják egymást a szereplők.”
„A film világát a lepukkant legénylakások, használtcikk-boltok, garázszenekarok és diákkocsmák hangulata határozza meg, amit mindannyian jól ismerünk és szeretünk. A történet fiatalok szerelméről, ordító zenéről és nagy érzelmekről szól. Olyan hősökről mesélünk, akiknek sokat kell teljesíteniük, és még többet tanulniuk. Ja, és a legyőzöttek pénzérmékre robbannak szét.”
Bemutató: 2010. december 30.
Forgalmazza a UIP-Duna Film