A törvény nevében c. sorozat forgatókönyvírójának első regénye a Galveston. Komor, kemény és elvarázsolja az olvasót a louisianai-texasi mocsárvidékre.
Roy Cady a helyi maffiafőnök végrehajtója, vagyis ő az, aki behajtja az elmaradó részleteket és meggyőzi az adóst, hogy fizessen. A módszerekben nem nagyon lehet válogatni, általában mindig igen erőszakosak.
Roynak rossz napja, rossz hete van, tüdőrákot diagnosztizálnak nála, ráadásul a nője átpártolt a főnökéhez, a főnök meg el akarja őt intézni. Roy csodával határos módon megússza a leszámolást, elmenekül a helyszínről Rockyval, a 18 éves prostituálttal.
A Galveston az ő történetük, hogyan menekülnek, hogyan élnek együtt és közben megismerjük mind a két szereplő múltját, miért lett Roy behajtó, miért lett Rocky prosti. Pizzolatto kemény társadalmat mutat be, brutális apákkal, áldozat anyákkal és gyerekekkel, piti és keményebb bűnözőkkel. A hangulat fantasztikusan eltalált, olyasmi, mint amilyennek el tudjuk képzelni az óceánt, a mocsaras vidéket, a csillogás mögötti árnyakat. Átérezhetjük, milyen nehéz lehet elmenekülni abból a világból, amely ha egyszer elkapja áldozatát, akkor magával húzza mélyre, mint a mocsár.
A párbeszédek kemények, annyira, mint az a világ, amiben a főszereplők mozognak. A képszerű leírások, egyértelműen jelzik, hogy Pizzolattónak jó érzéke van olyan világot teremteni, amelyet könnyen át lehet ültetni a képernyőre is.
A történetet Roy Cady szemszögéből ismerjük meg, az E/1-ben elmesélt történet viszont több idősíkban játszódik. A fő szál a múlt, amikor Roy elmenekült Rockyval New Orleansból, de közben az idősödő Roy is mesél, a háttérben egyre inkább közeledő hurrikánnal, annak veszélyét fellebbentve, hogy sosem tudjuk meg a történet vége jól, vagy rosszul végződik-e. Volt-e értelme áldozatot hozni, vagy ebből a világból senkinek sincs lehetősége felemelkedni és normális életet élni.
R. Molnár Gbor